Η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή Θεσμού Αριστείας 2012 ευχαριστεί θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν ενεργά στην Πράξη, «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3, - Οριζόντια Πράξη, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και από εθνικούς πόρους.
Απέδειξαν έμπρακτα ότι οι εκπαιδευτικοί μας, παρά τις αντιξοότητες, μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαίδευση μέσα από την έρευνα και την καινοτομία. Ο Θεσμός βρήκε μεγάλη ανταπόκριση και σημείωσε μεγάλη επιτυχία για 3η συνεχόμενη χρονιά, αφού κατατέθηκαν 470 έργα από 850 εκπαιδευτικούς, ενώ ο πληροφοριακός κόμβος (http://excellence.sch.gr) δέχτηκε περισσότερες από 230.000 επισκέψεις φτάνοντας συνολικά τις 440.000.
Η κατανομή της αξιολόγησης των υποβληθέντων έργων έγινε λαμβάνοντας υπόψη το θεματικό πεδίο ανά ειδικότητα και η αξιολόγησή τους ολοκληρώθηκε με τη βοήθεια μη αμειβόμενης Επιστημονικής
Επιτροπής, αποτελούμενης από 210 μέλη. Τα μέλη της ανωτέρω επιτροπής αποτελούνταν από Καθηγητές Πανεπιστημίου, π. Παρέδρους Π.Ι., Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και εκπαιδευτικούς με αυξημένα προσόντα.
Η διαδικασία αξιολόγησης προέβλεπε διπλή ανώνυμη κρίση και βαθμολόγηση, ενώ η τελική βαθμολογία κάθε έργου προέκυψε από το άθροισμα της βαθμολογίας των 2 κριτών. Από τη λίστα της τελικής βαθμολογίας θα βραβευθούν τα 100 πρώτα έργα και όσα ισοβαθμούν με το 100ο. Ανάμεσα στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν, βρίσκεται και το 2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου, με την προσπάθεια των εκπαιδευτικών ΜΟΡΦΩ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ,ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και ΣΟΦΙΑ ΣΜΥΡΝΗ. Η εργασία τους αφορούσε αριστείο ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και κατέκτησε την 66η θέση στην λίστα.
Μάλιστα, το 2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου είχε αποσπάσει το βραβείο αυτό και για τη σχολική χρονιά 2010-11! Στις 6/10/2011, 30 μαθητές -μαθήτριες του σχολείου μας εκπαιδευτικοί , γονείς βρέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για να παραλάβει το Βραβείο του Αειφόρου σχολείου που απέσπασε το σχολείο μας στην κατηγορία Γυμνάσια - Λύκεια και για τη χρονιά 2011. Δείτε την ιστοσελίδα που ανέπτυξαν τα παιδιά ΕΔΩ.
Διαβάστε ΕΔΩ την εκατοντάδα των νικητών 2012...
Ποιοι είναι οι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν σε ένα Αειφόρο σχολείο όμως;
Από τον ιστότοπο του σχολείου του Ξυλοκάστρου αντιγράφω:
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σημαίνει ενσωμάτωση της ιδέας της αειφορίας και των αξιών της σε κάθε πλευρά της ζωής του.
«ΑΕΙΦΟΡΙΑ είναι εκείνη η ανάπτυξη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους χωρίς όμως να θέτουν σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενεών να ικανοποιήσουν τη δική τους» (World Commission on Environment and Development, 1987, από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού)
Το ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι το σχολείο που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυριανούς πολίτες, θωρακισμένους. με αξίες σεβασμού προς όλες τις συνιστώσες του περιβάλλοντος Προσωπικότητες απαλλαγμένες από σύνδρομα, με υψηλή αυτοεκτίμηση και υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης, προσανατολισμένες στη μάθηση και την προώθηση του πολιτισμού.
Στο ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει προσπάθεια βελτίωσης του σχολικού κλίματος και της κουλτούρας του, διότι «πιστεύω» μας είναι ότι το κατάλληλο σχολικό κλίμα ευνοεί τη μάθηση και διαμορφώνεται, όταν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και ηγέτες βρίσκονται σ΄ ένα υγιές και ευχάριστο φυσικό περιβάλλον αλληλεπιδρώντας με θετικά συναισθήματα .
Την προηγούμενη σχολική χρονιά, ενώ βρισκόμασταν σε φάση αλλαγών, αποφασίστηκε η συμμετοχή μας στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου με στόχο να γίνουμε καλύτεροι από την προηγούμενη χρονιά.
Οι κεντρικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινούμασταν με σκοπό την επίτευξη υψηλότερων στόχων ήταν οι παρακάτω:
► Ο στρατηγικός προγραμματισμός (Σχέδιο Δράσης)
► Οι θετικές προσδοκίες
► Εφαρμογή μαθητοκεντρικού προγράμματος διδασκαλίας με αφετηρία τις ανάγκες των μαθητών/τριών και προώθηση της ενεργητικής συμμετοχής σ΄ ενθουσιώδες , φιλικό περιβάλλον
► Επικοινωνία- Συνεργασία- Συμμετοχή ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους στη μαθησιακή διαδικασία
► Αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμός
► Αναγνώριση επιτυχιών/ Έπαινος σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ως κίνητρο για συνέχιση και περαιτέρω βελτίωση
Πιο συγκεκριμένα :
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Ανίχνευση και αξιοποίηση των κλίσεων, των ενδιαφερόντων και των ικανοτήτων των μαθητών και των μαθητριών.
- Συγκρότηση ομάδων με βάση την παραπάνω έρευνα
- Ενσωμάτωση θεμάτων σχετικών με την αειφόρο ανάπτυξη στα μαθήματα του σχολείου π.χ. Οικιακή Οικονομία, Βιολογία, Γλώσσα, Τεχνολογία.
- Χρήση Η/Υ για τη διδασκαλία μαθημάτων. Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της, αγοράστηκε περισσότερος εξοπλισμός Laptop, βιντεοπροβολείς, εγκαταστάθηκαν οι διαδραστικοί πίνακες και internet σε όλόκληρο το σχολείο.
- Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Ενίσχυση διδακτικών επισκέψεων για ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και προβληματισμό
Πλούσια Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων με επίκεντρο τα ενδιαφέροντα των μαθητών και μαθητριών
Εναλλακτικό πλαίσιο ποινών - Ενίσχυση πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Ενίσχυση κοινωνικών δράσεων εκτός σχολείου
- Ενθάρρυνση συνεργασίας του σχολείου με εκτός σχολείου ειδικούς για επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών.
- Πρωτοβουλίες – Αφιερώματα και για αποφυγή βίας , για δυνατότητα έκφρασης, για σεβασμό στη διαφορετικότητα, έμφαση στη μοναδικότητα του ατόμου, καλλιέργεια του αισθήματος της ασφάλειας
- Παρουσίαση δράσεων Σχολείου στην τοπική κοινωνία
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Αισθητική αναβάθμιση του Σχολείου
- Ανακύκλωση ( ρούχων, χαρτιού, πλαστικού, μπαταριών, ηλεκτρικών συσκευών, οργανικών υλικών –κομποστοποίηση, παλιών υλικών)
Θερμοκήπιο
Βιωματική μάθηση αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον και ενάντια στον καταναλωτικό τρόπο ζωής (καλλιέργεια, χειροποίητες κατασκευές, συλλογή τοπικών φυσικών υλικών και χρησιμοποίησή τους στις κατασκευές π.χ. κουκουνάρια, φλοιός δένδρων κλπ)
Παρακολούθηση και καταμέτρηση της κατανάλωσης νερού, του χαρτιού, των κιλοβατώρων, των λίτρων πετρελαίου.
Αύξηση του αριθμού των φυτών και των δέντρων στο χώρο του Σχολείου (εσωτερικό –εξωτερικό)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου