Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Ο λόγος της κοινωνικής πολιτικής των νεοφιλελεύθερων καιρών

Ο παλιός συμφοιτητής μου και υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Νίκος Κουραχάνης συνθέτει ένα κείμενο για τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στιγματισμού της φτώχειας, την αποδυνάμωση των συλλογικοτήτων και την επανεμφάνιση των φτωχοκατέργων ως κέντρα φιλοξενίας μεταναστών....Διαβάστε το από την ΑΥΓΗ : Η φτώχεια και ο ρατσισμός δεν είναι φαινόμενα με τυχαία χρονική διασταύρωση. Αντίθετα, στοιχειοθετούν μια ευθέως ανάλογη σχέση, σχέση που θέτει υπό αμφισβήτηση την αξιοπρεπή διαβίωση ως αδιαπραγμάτευτο οικουμενικό δικαίωμα. Κυρίως, όμως, αποδεικνύει πως αυτή η σχέση αλληλεπίδρασης δεν είναι τίποτε παραπάνω από διακύβευμα της εκάστοτε συγκυρίας. Διακύβευμα επηρεαζόμενο από το συσχετισμό ιδεολογικοπολιτικών δυνάμεων. Υπό αυτή την έννοια, ο λόγος και η ιδεολογία που υπηρετεί διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή της κοινωνικής πραγματικότητας, εξίσου στην επακόλουθη ιεράρχηση των κοινωνικών προτεραιοτήτων της πολιτικής ατζέντας.

Επιμένει το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ παρά τις δηλώσεις Παπαθεοδώρου: εκτός μηχανογραφικού 2013 το Πανεπιστήμιο Κορίνθου

Ίσως να μην είναι στο Μηχανογραφικό του 2013 τα τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων της Κορίνθου. Σχολές ΑΕΙ και κυρίως ΤΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση αλλά και με φοιτητές που έχουν εισαχθεί με βαθμολογία πάνω του 10, θα αφαιρεθούν από το Μηχανογραφικό το 2013. Αυτό κάνει γνωστό ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος σε συνέντευξη του στο Πρώτο Θέμα, αλλά κάνει γνωστό οτι θα επανέλθει για την εισαγωγή στα ΤΕΙ και ΑΕΙ η βάση του 10.

Καλή χρονιά! Και του χρόνου!

Αλλαγή του χρόνου για εθελοντές και απόρους στη δημοτική αγορά Κορίνθου Μπορεί γύρω μας να υπάρχει μιζέρια, κρίση, πολιτική διαφθορά και κοινωνική ανηθικότητα εκμετάλλευσης των αδύναμων και εξαθλιωμένων, αλλά η Κόρινθος προσπάθησε να δώσει κάποια μαθήματα ουσιώδους και στοιχειώδους αλληλεγγύης.

Η δημοτική αγορά φόρεσε τα γιορτινά της για την Πρωτοχρονιά (φωτογραφίες)

Πρόβλημα με τη μισθοδοσία κοινωφελούς εργασίας- νέες θέσεις εγκρίθηκαν στην Κορινθία

Εκεί που έσκασε η βόμβα από το δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, ότι θα παρουσιαστεί πρόβλημα στην απορρόφηση των κονδυλίων για τη μισθοδοσία της κοινωφελούς εργασίας μέσω ΜΚΟ, εγκρίθηκαν νέες θέσεις εργασίας στον τομέα του πολιτισμού, μέσω της ΜΚΟ ΑΡΩΓΗ στην Κορινθία και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με τις  μη κυβερνητικές οργανώσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας  και το πρόβλημα αυτό απειλεί να τινάξει στον αέρα τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας ύψους 188 εκ. ευρώ.

Το πρόγραμμα της εθελοντικής εκδήλωσης Χριστούγεννα Όλοι Μαζί

Λίγες μέρες απομένουν για την τριήμερη εκδήλωση Χριστούγεννα Όλοι Μαζί στην Κόρινθο (στην δημοτική αγορά) που διοργανώνουν συλλογικότητες και εθελοντές. Σκοπός της γιορτής, εκτός του να δημιουργηθεί μία όμορφη και γιορτινή ατμόσφαιρα είναι η αλληλεγγύη και η κοινωνική προσφορά, με δράσεις όπως το ανταλλακτικό παζάρι και τα γεύματα σε απόρους που θα παρέχονται κάθε βράδυ (Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα).  Θεωρείται λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό οι πολίτες και τα παιδιά της Κορινθίας, να έρθουν να διασκεδάσουν και να προσφέρουν ένα μικρό αντίτιμο τροφίμων (μακαρόνια, φασόλια, πολτό ντομάτας, γάλατα...), τα οποία θα μαγειρεύονται κάθε βράδυ. Είναι και αυτό μία απάντηση στην κρίση που μόνο στο δήμο Κορινθίων είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθούν σε κατάσταση φτώχειας, σύμφωνα με πληροφορίες 300 περίπου άτομα! Τρόφιμα συγκεντρώνονται στο Κέντρο Νέων και στη Σβούρα (Σίνα 37). Το πρόγραμμα:

Η πελοποννησιακή παράδοση του παραμυθιού

Τι χαρακτηρίζει την παράδοση των πελοποννησιακών παραμυθιών;  Η απάντηση είναι κυρίως ο ρεαλισμός και η εκκοσμίκευση των εκδοχών των γνωστών παραμυθικών μοτίβων. Η πελοποννησιακή παράδοση και γλώσσα των παραμυθιών αποσκοπεί στην εκκοσμίκευση του μυθικού υλικού, με την επικράτηση στοιχείων ευτράπελων διηγήσεων και περιορισμό των ακραιφνέστερων μαγικών και υπερφυσικών στοιχείων, όπως μας πληροφορεί το βιβλίο "Παραμύθια της Πελοποννήσου" (Σπυροπούλου Ζωή). Επιπρόσθετα, ο καθηγητής Μερακλής Γ, στο προλογικό σημείωμα αναφέρει ότι η παράδοση της Πελοποννήσου, αγγίζει τα όρια του γκροτέσκου ρεαλισμού, καθώς πρωταγωνιστής παραμυθιού μπορεί να είναι ακόμα και μία αγριοσκατούλα (με την κυριολεκτική έννοια της κοπριάς)! Τα ξένα παραμύθια, ίσως πιο εξωραϊσμένα, αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τέτοιες αναφορές.