Έργα μαθητών δημοτικού Καρυωτίκων |
Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της UNICEF "Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2012-2013"
Με κεντρικό σύνθημα "Εμβόλια, φαγητό και σχολείο για τα φτωχά παιδιά όλου του κόσμου!" η Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF καλεί τα σχολεία να λάβουν μέρος στο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Προσχολική, Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια) και υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/ μαθητριών για τα προβλήματα των συνομήλικών τους στον αναπτυσσόμενο κόσμο και η ενίσχυση του έργου της UNICEF.
Οι μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα. Παράλληλα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, τη διατροφή, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση).
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα διασκεδάσουν, θα παίξουν, θα προβληματιστούν, θα μάθουν για το έργο της UNICEF και το πώς ζουν κάποια άλλα παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο, αλλά και θα βοηθήσουν εφόσον το επιθυμούν κάποια άλλα παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς τους θα παρουσιασθούν σε εκδηλώσεις που το κάθε σχολείο θα πραγματοποιήσει στο χώρο του όπου οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν στους μαθητές, τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα το βραβείο που θα πάρουν από τη UNICEF.
Το πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που γίνεται στη χώρα μας για την προώθηση και ευρεία διάχυση του περιεχομένου της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Το πρόγραμμα διεξάγεται στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για την Ανάπτυξη.
Εκπαιδευτικός: Πώς μπορώ να επεξεργαστώ το πρόγραμμα;
Εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Μπορείτε είτε να ασχοληθείτε ευκαιριακά, είτε σε ετήσια βάση, ή να το εντάξετε στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, της ολυμπιακής παιδείας, της αγωγής υγείας, ή των πολιτιστικών σας δραστηριοτήτων.
Μάλιστα, το Δημοτικό Σχολείο Καρυωτίκων και το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής Κορινθίας είχαν συμμετάσχει:
1.Δημοτικό Σχολείο Καρυωτίκων
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα διασκεδάσουν, θα παίξουν, θα προβληματιστούν, θα μάθουν για το έργο της UNICEF και το πώς ζουν κάποια άλλα παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο, αλλά και θα βοηθήσουν εφόσον το επιθυμούν κάποια άλλα παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς τους θα παρουσιασθούν σε εκδηλώσεις που το κάθε σχολείο θα πραγματοποιήσει στο χώρο του όπου οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν στους μαθητές, τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα το βραβείο που θα πάρουν από τη UNICEF.
Το πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που γίνεται στη χώρα μας για την προώθηση και ευρεία διάχυση του περιεχομένου της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Το πρόγραμμα διεξάγεται στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για την Ανάπτυξη.
Εκπαιδευτικός: Πώς μπορώ να επεξεργαστώ το πρόγραμμα;
Εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Μπορείτε είτε να ασχοληθείτε ευκαιριακά, είτε σε ετήσια βάση, ή να το εντάξετε στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, της ολυμπιακής παιδείας, της αγωγής υγείας, ή των πολιτιστικών σας δραστηριοτήτων.
Μάλιστα, το Δημοτικό Σχολείο Καρυωτίκων και το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής Κορινθίας είχαν συμμετάσχει:
1.Δημοτικό Σχολείο Καρυωτίκων
Οι μαθητές της Β', Ε' και ΣΤ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καρυωτίκων Κορινθίας με την εκπαιδευτικό τους κα Κοκμοτού Κωνσταντίνα απόλαυσαν με επιτυχία τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών». Το εκπαιδευτικό υλικό της UNICEF τους έδωσε τη δυνατότητα για μια σε βάθος συλλογική επεξεργασία των Δικαιωμάτων του Παιδιού με τη σύνθεση των δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν σε κάθε δράση.
Οι μαθητές μέσα σε ένα κλίμα συνεργατικότητας και αλληλεπίδρασης επεξεργάστηκαν από κοινού το θέμα των Δικαιωμάτων. Όμορφες ζωγραφιές «ξεπήδησαν» με έντονους χρωματισμούς στέλνοντας ένα μήνυμα για τις συνθήκες ζωής των παιδιών στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Μια μαθησιακή δραστηριότητα, η οποία προϋποθέτει σωστή ενημέρωση και ένα γόνιμο διάλογο ανάμεσα στα παιδιά και την εκπαιδευτικό. Τα παιδιά εξέφρασαν την ανησυχία τους μέσα από τη δημιουργία διάφορων ποιημάτων, αλλά και συνθημάτων. "Χρειαζόμαστε φάρμακα για να ζήσουμε! Αλλιώς... Βοηθήστε μας αξίζει να προσπαθήσετε", αυτά τα λόγια αποτελούν ένα μικρό ενδεικτικό σημείο της συνολικής δράσης τους.
Ας ακούσουμε τη φωνή των παιδιών!
Οι μαθητές μέσα σε ένα κλίμα συνεργατικότητας και αλληλεπίδρασης επεξεργάστηκαν από κοινού το θέμα των Δικαιωμάτων. Όμορφες ζωγραφιές «ξεπήδησαν» με έντονους χρωματισμούς στέλνοντας ένα μήνυμα για τις συνθήκες ζωής των παιδιών στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Μια μαθησιακή δραστηριότητα, η οποία προϋποθέτει σωστή ενημέρωση και ένα γόνιμο διάλογο ανάμεσα στα παιδιά και την εκπαιδευτικό. Τα παιδιά εξέφρασαν την ανησυχία τους μέσα από τη δημιουργία διάφορων ποιημάτων, αλλά και συνθημάτων. "Χρειαζόμαστε φάρμακα για να ζήσουμε! Αλλιώς... Βοηθήστε μας αξίζει να προσπαθήσετε", αυτά τα λόγια αποτελούν ένα μικρό ενδεικτικό σημείο της συνολικής δράσης τους.
Ας ακούσουμε τη φωνή των παιδιών!
2.Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής
Το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής συμμετείχε στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» με τη δημιουργία ενός ωραίου βιβλίου.
Η κα Κοκμοτού Κωνσταντίνα και οι μαθητές της ΣΤ' τάξης με τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους έγραψαν το «μεγάλο» βιβλίο της UNICEF, το οποίο προσφέρει γνώσεις σε όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη. Ξεκινούν με μια από τις βασικότερες ανάγκες ενός παιδιού, την εκπαίδευση. «Δε χρειάζεται να υποτιμάμε τα παιδιά που είναι από άλλες χώρες, μερικές φορές είναι πιο έξυπνα από εμάς». Επιπλέον, γίνεται αναφορά στα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά στο φαγητό, στην κατοικία, στο παιχνίδι, τα οποία πλαισιώνονται από δικές τους ζωγραφιές. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους και τη φαντασία τους αναφέρουν ότι θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τη μηχανή του χρόνου, ώστε να γνωρίσουν τις συνθήκες ζωής που υπήρχαν τόσο στο παρελθόν, όσο και σε αυτές του μέλλοντος.
«Ντύστε κάθε παιδί της UNICEF με χρώμα και ελπίδα...», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα παιδιά τονίζοντας την αναγκαιότητα της προσφοράς και της αλληλοβοήθειας στην βελτίωση του βιοτικού και κοινωνικού επιπέδου. Επιπλέον, τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν σε αθλητικές, κοινωνικές, επικοινωνιακές, ερευνητικές ικανότητες-δεξιότητες. Δημιούργησαν επιτραπέζια παιχνίδια και έγραψαν "όμορφα" ποιήματα που τονίζουν ότι δεν πρέπει να υπάρχουν προκαταλήψεις και διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον και ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα, έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα.
Στη συνέχεια, αναφέρονται στην αξία της σωστής διατροφής παραθέτοντας την τροφική αλυσίδα, αλλά και το παραμύθι με τίτλο «Η Κουταλίτσα και η Πιρουνίτσα». Ένα παραμύθι που περιγράφει τη ζωή της άτυχης Πιρουνίτσας που δεν έχει τη δυνατότητα να τρώει φαγητά όπως η Κουταλίτσα, λόγω της "σωματικής της ικανότητας". Η Κουταλίτσα όμως, παρ' όλο που η Πιρουνίτσα ήταν διαφορετική από αυτή, έγιναν φίλες και τη βοηθούσε να τρώει μαζί της. Στο τέλος, τα παιδιά αναφέρουν τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν, δίνοντας τις δικές τους ευχές και επιθυμίες για το 2011.
«Άντε λοιπόν να ξεκινήσουμε
στιγμή να μην αφήσουμε
τα παιδιά αυτά να βοηθήσουμε
χωρίς καθόλου να αργήσουμε»
Είναι η στροφή ενός ποιήματος που έγραψαν οι μαθητές της ΣΤ' τάξης για να παρακινήσουν μικρούς και μεγάλους να βοηθήσουν με το δικό τους τρόπο τα παιδιά που μας έχουν ανάγκη.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλα τα παιδιά του κόσμου στα οποία στείλατε με τόση αγάπη τις πανέμορφες κάρτες που έχουμε βάλει γύρω-γύρω.
Ελπίζουμε να σας έχουμε και στο μέλλον κοντά μας.
Η κα Κοκμοτού Κωνσταντίνα και οι μαθητές της ΣΤ' τάξης με τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους έγραψαν το «μεγάλο» βιβλίο της UNICEF, το οποίο προσφέρει γνώσεις σε όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη. Ξεκινούν με μια από τις βασικότερες ανάγκες ενός παιδιού, την εκπαίδευση. «Δε χρειάζεται να υποτιμάμε τα παιδιά που είναι από άλλες χώρες, μερικές φορές είναι πιο έξυπνα από εμάς». Επιπλέον, γίνεται αναφορά στα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά στο φαγητό, στην κατοικία, στο παιχνίδι, τα οποία πλαισιώνονται από δικές τους ζωγραφιές. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους και τη φαντασία τους αναφέρουν ότι θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τη μηχανή του χρόνου, ώστε να γνωρίσουν τις συνθήκες ζωής που υπήρχαν τόσο στο παρελθόν, όσο και σε αυτές του μέλλοντος.
«Ντύστε κάθε παιδί της UNICEF με χρώμα και ελπίδα...», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα παιδιά τονίζοντας την αναγκαιότητα της προσφοράς και της αλληλοβοήθειας στην βελτίωση του βιοτικού και κοινωνικού επιπέδου. Επιπλέον, τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν σε αθλητικές, κοινωνικές, επικοινωνιακές, ερευνητικές ικανότητες-δεξιότητες. Δημιούργησαν επιτραπέζια παιχνίδια και έγραψαν "όμορφα" ποιήματα που τονίζουν ότι δεν πρέπει να υπάρχουν προκαταλήψεις και διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον και ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα, έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα.
Στη συνέχεια, αναφέρονται στην αξία της σωστής διατροφής παραθέτοντας την τροφική αλυσίδα, αλλά και το παραμύθι με τίτλο «Η Κουταλίτσα και η Πιρουνίτσα». Ένα παραμύθι που περιγράφει τη ζωή της άτυχης Πιρουνίτσας που δεν έχει τη δυνατότητα να τρώει φαγητά όπως η Κουταλίτσα, λόγω της "σωματικής της ικανότητας". Η Κουταλίτσα όμως, παρ' όλο που η Πιρουνίτσα ήταν διαφορετική από αυτή, έγιναν φίλες και τη βοηθούσε να τρώει μαζί της. Στο τέλος, τα παιδιά αναφέρουν τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν, δίνοντας τις δικές τους ευχές και επιθυμίες για το 2011.
«Άντε λοιπόν να ξεκινήσουμε
στιγμή να μην αφήσουμε
τα παιδιά αυτά να βοηθήσουμε
χωρίς καθόλου να αργήσουμε»
Είναι η στροφή ενός ποιήματος που έγραψαν οι μαθητές της ΣΤ' τάξης για να παρακινήσουν μικρούς και μεγάλους να βοηθήσουν με το δικό τους τρόπο τα παιδιά που μας έχουν ανάγκη.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλα τα παιδιά του κόσμου στα οποία στείλατε με τόση αγάπη τις πανέμορφες κάρτες που έχουμε βάλει γύρω-γύρω.
Ελπίζουμε να σας έχουμε και στο μέλλον κοντά μας.
Οι φωτογραφίες, από το έργο των παιδιών του δημοτικού σχολείου. Περισσότερες πληροφορίες http://www.unicef.gr/schools/2012/s120920.php και http://www.unicef.gr/schools/2011/s133.php
Από την Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχαν επιπρόσθετα τα σχολεία:
- 6ο Δημοτικό Σχολείο Συκέας - Μεταμόρφωσης Λακωνίας
- 8ο Νηπιαγωγείο Άργους
- Νηπιαγωγείο Ρειχέας Ζάρακα Ν. Λακωνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου