Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Θερινό σχολείο στο τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής- δωρεάν θέσεις και για ανέργους

Ποιότητα, Καινοτομία και Τεκμηρίωση στην Εκπαίδευση

24 Ιουνίου-12 Ιουλίου 

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα  (με συνδυασμό κατά πρόσωπο και από απόσταση επιμόρφωσης)

Αναλυτικό πρόγραμμα Θερινού Σχολείου 2013

Περιγραφή

Σε συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας του θερινού σχολείου που οργανώθηκε το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Παν/μιου Πελοποννήσου και στο οποίο έλαβαν μέρος 214 εκπαιδευτικοί, αλλά και έπειτα από απαίτηση πολλών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, εφέτος επαναλαμβάνεται το θερινό σχολείο με ανανεωμένη θεματολογία και εκπαιδευτική μεθοδολογία προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες ακόμα μεγαλύτερου φάσματος εκπαιδευτικών.


Το φετινό επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο να ενημερώσει σχετικά με σύγχρονα θέματα αιχμής που αφορούν σε θέματα ποιότητας, καινοτομίας και έρευνας του εκπαιδευτικού συστήματος. Μέσα από αυτή την ενημέρωση αλλά κυρίως με βάση:
α) το συνδυασμό των εμπειριών από την εκπαιδευτική πράξη με τις σύγχρονες τάσεις όπως αυτές αναδεικνύονται σε διεθνές επίπεδο και
β) την ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών με τους επιμορφωτές και τους άλλους επιμορφούμενους
στο τέλος του προγράμματος αναμένεται οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να αναστοχαστούν σε σχέση με τις μέχρι σήμερα πρακτικές τους καθώς και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση αυτών των πρακτικών.

Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι οι εξής:

• Θ.Ε1: Το αποτελεσματικό Σχολείο: Μοντέλα Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Διοίκησης σχολικών μονάδων (επιστημονική ευθύνη: καθ. Βασίλης Κουλαϊδής & καθ. Κωνσταντίνος Δημόπουλος, Παν. Πελοποννήσου)
• Θ.Ε2: Εκπαιδευτικές εφαρμογές του Web 2.0 στην πράξη (επιστημονική ευθύνη: καθ. Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Παν. Πελοποννήσου)
• Θ.Ε3: Συγγράφοντας μια εμπειρική εκπαιδευτική έρευνα: Σχεδιασμός, Μεθοδολογία, Τεχνικές (επιστημονική ευθύνη: καθ. Κων/νος Ραβάνης, Παν. Πατρών, καθ. Βασιλεία Χατζηνικήτα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να δηλώσει συμμετοχή από μία μέχρι δυο το πολύ θεματικές ενότητες

Συμμετοχή

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης) καθώς και σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και διδάκτορες συναφών τομέων ειδίκευσης. Το κόστος συμμετοχής ανά θεματική ενότητα είναι 130€ (εκτός από τη Θ.Ε3 που είναι 90€ λόγω μικρότερης διάρκειας). Για τους προπτυχιακούς μεταπτυχιακούς φοιτητές όλων των ΑΕΙ-ΤΕΙ το αντίστοιχο κόστος είναι 100€ (στη Θ.Ε3 το αντίστοιχο κόστος διαμορφώνεται σε 70€).
Την ίδια έκπτωση θα έχουν όσοι παρακολουθήσουν 2 θεματικές ενότητες ή εγγραφούν ομαδικά (π.χ εάν πρόκειται για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο ίδιο σχολείο απαιτούνται τουλάχιστον 3 άτομα, εκτός των ολιγοθέσεων σχολείων, όπου αρκούν 2 άτομα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, απαιτούνται 3 άτομα, οι οποίοι θα πρέπει στην αίτηση συμμετοχής τους να αναφέρουν και τα ονόματα και των δύο άλλων μελών της ομάδας τους.). Σε περίπτωση ομαδικής εγγραφής, η αίτηση κατατίθεται ομαδικά, αλλά η καταβολή του κόστους συμμετοχής γίνεται ατομικά.
Σημειώνεται ότι όσοι έχουν δικαίωμα έκπτωσης, μετά την κατάθεση του ποσού και πριν την έναρξη των μαθημάτων θα χρειαστεί να προσκομίσουν στη Γραμματεία του Τμήματος τα ανάλογα δικαιολογητικά (π.χ. φοιτητική ταυτότητα ή βεβαίωση σπουδών για τους φοιτητές, βεβαίωση υπηρεσίας στο συγκεκριμένο φορέα για εκπαιδευτικούς). Όσοι έχουν θεωρημένη κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ, μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα δωρεάν. Στην τελευταία αυτή κατηγορία μπορεί να διατεθεί ένα ποσοστό έως περίπου το 10% των θέσεων.
Το πρόγραμμα της κάθε θεματικής ενότητας θα προσφερθεί εφόσον υπάρξει ελάχιστη συμμετοχή 20 ατόμων. Θα χορηγηθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης του Πανεπιστημίου. Μετά το τέλος του Θερινού Σχολείου το πιστοποιητικό παρακολούθησης θα υποβληθεί προς αντιστοίχιση στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων.
Στους/ις συμμετέχοντες/ουσες θα δοθεί το αντίστοιχο εκπαιδευτικό πακέτο (φωτοτυπίες σημειώσεων, άρθρα, ηλεκτρονικά αρχεία, κλπ).


Διάρκεια-Τρόπος διεξαγωγής

Η διάρκειά των δυο πρώτων θεματικών ενοτήτων είναι 20 ώρες (5 συναντήσεις διάρκειας 4ωρών η κάθε μία). Η υλοποίηση των μαθημάτων σε αυτές και η διάρθρωση του προγράμματος ακολουθεί τη φιλοσοφία της μικτής (blended) μάθησης. Περιλαμβάνει πρόσωπο με πρόσωπο μαθήματα και εργαστηριακές συναντήσεις, καθώς και από απόσταση on-line συναντήσεις μέσω της πλατφόρμας Web 2.0 που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Μάθησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η σχετική πλατφόρμα είναι εξαιρετικά απλή και λειτουργική στη χρήση της.
Για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων αναμένεται να συνδυαστούν κατάλληλα:
• φυσικές συναντήσεις-μαθήματα στο χώρο του Πανεπιστημίου (Κόρινθος) (η πρώτη και η τελευταία συνάντηση)
• on-line συναντήσεις τηλεδιάσκεψης μέσω της πλατφόρμας (στις τρεις ενδιάμεσες συναντήσεις)
• ασύγχρονη επικοινωνία και συνεργασία από απόσταση, με στόχο την υλοποίηση των εργασιών και των δραστηριοτήτων που θα ανατεθούν.
Αναμένεται να αξιοποιηθούν τόσο η ατομική όσο και η ομαδική εργασία των συμμετεχόντων (ηλεκτρονικές συζητήσεις, ανταλλαγή ιδεών, συνεργασία και διαμοίραση υλικού).

Ειδικά η Θ.Ε3 «Συγγράφοντας μια εμπειρική εκπαιδευτική έρευνα: Σχεδιασμός, Μεθοδολογία, Τεχνικές» θα διαρκέσει 12 ώρες κατανεμημένες σε 2 ημέρες και θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά με τη μέθοδο της κατά πρόσωπο επιμόρφωσης.
Όλες οι θεματικές ενότητες θα διεξαχθούν στο διάστημα από 24 Ιουνίου έως 12 Ιουλίου. Το ακριβές πρόγραμμα για την κάθε μία θεματική ενότητα θα ανακοινωθεί πριν την έναρξη του προγράμματος, το αργότερο έως την Τετάρτη 19 Ιουνίου.
Οι εισηγητές πέραν των επιστημονικών υπευθύνων μπορεί ανάλογα με τη ζήτηση του προγράμματος αλλά και τις εκπαιδευτικές ανάγκες που θα προκύψουν να εμπλουτιστούν με ειδικούς και από άλλα Πανεπιστήμια.

Περιεχόμενο και δομή του προγράμματος

Ακολούθως παρουσιάζεται το περιεχόμενο και η διάρθρωση των ενοτήτων κάθε μιας από τις τρεις συνολικά θεματικές ενότητες:
Θεματική Ενότητα: Το αποτελεσματικό Σχολείο: Μοντέλα Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Διοίκησης σχολικών μονάδων

Η Θεματική Ενότητα σκοπεύει στο συνδυασμό της θεωρητικής γνώσης που έχει διεθνώς συσσωρευτεί αναφορικά με τα στοιχεία που καθιστούν ένα σχολείο αποτελεσματικό (effective school) με την απόκτηση πρακτικών γνώσεων και ικανοτήτων σχετικά με την εκπαιδευτική ηγεσία και διοίκηση που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός τέτοιου τύπου σχολικής μονάδας. Ειδικότερα θα δοθεί έμφαση στην εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών μέσα από τη συμμετοχή σε ολιγομελείς ομάδες εργασίας που θα επεξεργαστούν σενάρια που αντιστοιχούν σε ρεαλιστικά συναφή προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας (π.χ. ιεράρχηση αναγκών, σχέσεις προσωπικού, κινητροδότηση προσωπικού, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, κλπ). Οι ομάδες εργασίας θα παρουσιάζουν τα αποτελέσματά της επεξεργασίας τους στην ολομέλεια (φυσική ή ηλεκτρονική) οπότε και θα δίνεται σχετική ανατροφοδότηση. Ειδικότερα μετά το τέλος του συγκεκριμένου σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
• Κατανοούν τα βασικά στοιχεία που σύμφωνα με τις έρευνες και τη σχετική βιβλιογραφία καθιστούν ένα σχολείο αποτελεσματικό.
• Αντιλαμβάνονται τις επιδράσεις του συστήματος λογοδοσίας των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στη ζωή και τη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας.
• Εφαρμόζουν συγκεκριμένα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης σχολικών μονάδων ώστε να βελτιώνουν την ποιότητα και τα εκπαιδευτικά τους αποτελέσματα.

Το περιεχόμενο σπουδών διαρθρώνεται στους επόμενους άξονες:
1. Η σχολική μονάδα στην Ελλάδα και στον κόσμο: Συγκριτική ανάλυση της κατάσταση στην Ελλάδα και διεθνώς
2. Εισροές και Αποτελέσματα μιας Σχολικής Μονάδας: Η έννοια του αποτελεσματικού Σχολείου
3. Τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού σχολείου
4. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ηγέτη στην προώθηση του στόχου του αποτελεσματικού σχολείου
5. Η εκπαιδευτική λογοδοσία και οι επιπτώσεις της στη σχολική ζωή.

Θεματική ενότητα: Εκπαιδευτικές εφαρμογές του Web 2.0 στην πράξη

Με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας αναμένεται οι συμμετέχοντες να:
• Αναπτύξουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων σχετικά με τις γενικές αρχές και τα πρότυπα ένταξης του Ιστού 2.0 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
• Αποκτήσουν εμπειρίες και να εξοικειωθούν με συγκεκριμένα τεχνολογικά περιβάλλοντα (ηλεκτρονικές πλατφόρμες, discussion forums, ιστοεξερευνήσεις, blogs, wikis, e-portfolios) και τις εκπαιδευτικές εφαρμογές τους
• Αποκτήσουν στέρεες γνώσεις και ικανότητες σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων και μαθησιακών δραστηριοτήτων με εργαλεία Web 2.0.

Το περιεχόμενο σπουδών διαρθρώνεται στους ακόλουθους άξονες:
1. Το παιδαγωγικό πλαίσιο του Web 2.0: Παιδαγωγική θεμελίωση του πλαισίου ένταξης εργαλείων του Ιστού 2.0 στην εκπαιδευτική πρακτική.
2. Τεχνολογικά περιβάλλοντα και εργαλεία: Πρακτική εφαρμογή σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης, ιστοεξερευνήσεις, εκπαιδευτικές συζητήσεις (discussion forums), εκπαιδευτικά ιστολόγια (blogs), wikis, e-portfolios.
3. Εκπαιδευτικός σχεδιασμός και δραστηριότητες: Αρχές εκπαιδευτικού σχεδιασμού, παιδαγωγικά ζητήματα, σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων με εργαλεία του Ιστού 2.0.
4. Σύνοψη και αναστοχασμός: Καλές πρακτικές και παραδείγματα εφαρμογής, ζητήματα παιδαγωγικής υποστήριξης των μαθητών, συζήτηση και απολογισμός προγράμματος.

Θεματική ενότητα: Συγγράφοντας μια εμπειρική εκπαιδευτική έρευνα: Σχεδιασμός, Μεθοδολογία, Τεχνικές

Η Θεματική Ενότητα απευθύνεται σε μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες, σε υποψήφιους διδάκτορες, σε μεταδιδακτορικούς ερευνητές/τριες στις Επιστήμες της Αγωγής και τις Κοινωνικές Επιστήμες καθώς και σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στη συγγραφή εμπειρικής έρευνας στο πλαίσιο σύνταξης διπλωματικών εργασιών, άρθρων για δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά και ανακοινώσεων σε επιστημονικά συνέδρια.
Η Θεματική Ενότητα αποσκοπεί να παράσχει στους συμμετέχοντες τα εφόδια, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις της συγγραφής εμπειρικής έρευνας. Συγκεκριμένα, στόχος των σεμιναρίων είναι η εισαγωγή και εξοικείωση των συμμετεχόντων με βασικές γνώσεις και δεξιότητες για τη συγγραφή επιστημονικών εκθέσεων που παρουσιάζουν εμπειρική έρευνα (όπως διπλωματική εργασία, άρθρο για δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό, ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο) στις Επιστήμες της Αγωγής και τις Κοινωνικές Επιστήμες.
Το περιεχόμενο σπουδών διαρθρώνεται στους ακόλουθους άξονες:
1. Βασικά στάδια και χαρακτηριστικά της διαδικασίας συγγραφής μιας ερευνητικής έκθεσης που παρουσιάζει εμπειρική έρευνα (όπως διπλωματική εργασία, άρθρα για δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά, ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια).
2. Συστατικά μέρη μιας ερευνητικής έκθεσης (όπως περίληψη, εισαγωγή, θεωρητικό πλαίσιο, μεθοδολογία, αποτελέσματα, συμπεράσματα, βιβλιογραφικές αναφορές) καθώς επίσης λειτουργία και περιεχόμενό τους.
3. Αξιολόγηση της ποιότητας (δυνατά & αδύνατα σημεία) ερευνητικών εκθέσεων (όπως διπλωματική εργασία, άρθρα για δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά, ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια).

Πληρωμή
Η πληρωμή θα γίνεται με κατάθεση στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΙΒΑΝ: GR74 0172 5030 0055 0304 9939 981

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ
Όσοι καταθέσουν είναι απαραίτητο να αναγράφουν "έργο 0148" καθώς και το ονοματεπώνυμο του καταθέτη. Στη συνέχεια αντίγραφο του καταθετηρίου θα πρέπει να σταλεί στο Τμήμα, είτε ταχυδρομικά (Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Δαμασκηνού & Κολοκοτρώνη, 20100, Κόρινθος) είτε με φαξ (27410-74990), είτε σε σκαναρισμένη μορφή στο summer_korinthos@uop.gr
Ανακοινώνεται ότι η τελική ημερομηνία παραλαβής εγγραφών και καταθετηρίων είναι η Παρασκευή 21 Ιουνίου. 
Επικοινωνία- Διεύθυνση
Δούκα Ιωάννα, Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος, 27410-74991
Δαμασκηνού και Κολοκοτρώνη, ΤΚ 20100 Κόρινθος
e-mail: douka@uop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου